Kinoko Gohan

Garša un smarža iznāk nudien visnotaļ oriģināli. Ļoti atšķīrās no tā, ko gaidīju no rīsiem ar sēnēm. Izbaudīju (manā izpratnē) autentisku Japānu.


Raksta daļa #1 no 6

Klasisks japāņu labsajūtas ēdiens (comfort food). Tāpēc vislabāk būtu ņemt tieši tās svešādās, japāņu sēnes, kā šitaki vai eringi.

Marinādei:
vienādās daļās rīsu etiķis, grauzdēta sezama eļļa (vai zemesriekstu eļļa), sojas mērce un sakē (vai cepamvīns)
1 daiviņa ķiploka
gabaliņš rīvēta ingvera

Sēnes:
šitaki, eringi, austersēnes, brūnie šampinjoni, enoki u.c.

1 gl. suši rīsi
2 gl. ūdens vai sēņu dashi
gabals kombu vai šķipsna kaltētas wakame aļģes
1 bundžiņa bambusa dzinumu (pēc vēlēšanās)
gaišā un tumšā sezama sēklas pārkaisīšanai

Sagriež sēnes gabalos, šķēlēs (kātus ietecams atdalīt - tie ir pārāk sīksti ēšanai). Sajauc marinādes sastāvdaļas, liek marinādē sēnes.

Rīsus noskalo, notecina, liek aukstā ūdenī, pievieno aļģi, uzliek katlam vāku, visu uzvāra un uz lēnas uguns pavāra 7-8 min. Tad pievieno sēnes ar visu marinādi un vāra vēl apmēram tikpat ilgi, līdz rīsi gatavi, uzsūkuši visu šķidrumu.

Iemaisa bambusa dzinumus, pārkaisa sezamu.
Parasti aļģe tiek izņemta pirms ēšanas, bet man tā garšoja - es apēdu ar visu aļģi.

 

 

P.S.
Sēnes - jo dažādākas, jo labāk. Ja varat atļauties/atrast tikai vienu veidu: ņemiet šitaki. Ja pieejami tikai šampinjoni, ņemiet brūnos. Ja no meža sēnēm - piemērotākās būs baravikas un čigānenes (meža šampinjoni).

Dashi ir japāņu buljons. Tas bieži satur bonito - zivi, veģetārā versijā - aļģes. Mēdz būt pieejams arī pulvera veidā. Es neatradu veģetāru dashi, pašai vārīt bija slinkums, tāpēc iztiku ar ūdeni.

Grauzdēta sezama eļļu (vajadzīga tieši tā grauzdētā, nevis vienkārši sezama eļļa!), cepamvīnu, aļģes, tumšo sezamu iepirku Avokado. Sojas mērci iesaku ARCHE no Biotēkas. Bambusa dzinumi atrodami lielveikalos pie suši lietām.

Austersēnes

Enoki

Šitaki/-e

Eringi



Citas receptes